سلام بانو
آرايش بهداشتي بانوان

با چند برند مشهور ورزشي جهان بيشتر آشنا شويد

  1. 1. برند پوما (puma)

برند پوما كه يك شركت آلماني ولي چند مليتي مي باشد، كه در حال حاضر به عنوان يكي از بزرگ‌ترين شركت هاي سازنده كفش و پوشاك ورزشي محسوب مي شود.

اين شركت در سال 1924 در شهر هرتزوگن آوراخ آلمان اصلا" به اسم كارخانه كفش سازي برادران داسلر به وسيله ي رودولف داسلر برادر آدولف داسلر بنيان گذار آديداس و با همكاري برادرش آدولف ساخته شد.

از همان اول اين كمپاني كفش هاي ورزشي راحت و سبك و نه خيلي گران نسبت به كفش هاي ديگر مثل آديداس را ارائه مي كرد، كه اتفاقا " محصولات آن طرفداران بسياري هم پيدا كرد.

در سال 1948، رودولف داسلر اسم اين كمپاني را به “PUMA Schuhfabrik” عوض كرد. رودولف از همان اول به فكر جهاني شدن و فروش محصولات خود در بازارهاي جهاني بود. در سال 1986 اين كمپاني به سهامي عام تبديل شد و توانست به وارد بازار بورس سهام شود.

در حال حاضر پوما داراي بيشتر از 3 هزار كارمند در تمام دنيا مي باشد و محصولات خود را توسط نمايندگي‌هاي رسمي خود در 80 كشور دنيا ارائه مي‌كند. درآمد اين كمپاني هر ساله در حال رشد است، مثلا در سال 2003 ميزان سود پوما 1٬240 ميليون يورو اعلام شده است.

محصولات پوما از كفش هم فراتر است، بطوري كه در حال حاضر اين كمپاني انواع پوشاك ورزشي و تجهيزات گوناگون ديگر را هم توليد مي‌كند. سود خالص اين كمپاني در سال 2007 بالغ بر 2 ميليارد و 373 ميليون يورو مي شود.

پوما در زبان هاي اروپايي به معني يوزپلنگ آمريكايي است. اين حيوان داراي سرعت زيادي مي باشد. احتمالا انتخاب اين اسم براي اين كمپاني، به علت سرعت زياد اين حيوان درنده باشد.

  1. 2. برند آديداس(adidas)

در سال 1920 آدولف داسلر جوان 20 ساله آلماني شروع به ساخت كفش هاي ورزشي كرد و تلاش كرد كه كفش هاي زيبا و با كيفيت را خود را بسازد. بعد از استقبال خوب و شناخته شدن محصولات او، آدولف به فكر ثبت شركت و پيدا كردن اسمي براي محصولات خود بود. به دليل اينكه خانواده و دوستان او را آدي صدا مي زدند او از كلمه آدي و 3 كلمه از نام خانوادگي خود بهره گيري كرد، و اسم Adidas را براي شركت و محصولات خود انتخاب نمود.

او همين طور براي محصولات خود كه در آن موقع تنها كفش هاي ورزشي بودند، لوگويي را ساخت. شركت آديداس و لوگوي آن در سال 1948 ثبت شدند. چندي بعد او به فكر رشد دادن شركت خود افتاد و همين طور محصولات خود را تنها به ارائه كفش ورزشي احاطه نمود. لباس ها و گرمكن هاي ورزشي هم به محصولات آديداس اضافه شدند. بعد از ان آديداس تجهيزات ورزشي مثل توپ و راكت نيز ساخت.

با رشد روز به روز محصولات آديداس، آدولف داسلر علامت تازه اي براي شركت و محصولات خود انتخاب كرد. اين علامت از شكل كلي كفش گرفته شده بود. علامت جديد داراي 3 نوار از كوتاه به بلند بود. به دليل اينكه آدولف اسم آديداس را از كلمه اول اسم كوچك و 3 كلمه اسم بزرگ خود انتخاب كرد، بعد با انتخاب تعداد 3 نوار هم اين ايده را براي او همراه داشت.

در سال 1972 آدي و همكارانش به اين نتيجه رسيدند كه تغييري را در لوگوي آديداس ايجاد نمايند. به دليل اينكه همان سال مسابقات المپيك در شهر مونيخ اجرا مي شد، آن ها از المپيك ايده دريافت كردند. در اين لوگوي جديد 3 برگ كه نشانه 3 قاره شركت كننده در المپيك بود در كنار هم قرار گرفتند. 3 خط هم در پايين اين برگ ها عبور مي كرد.

يك سال پس از آن آديداس علامت خود و آرم 3 نوار را ثبت بين المللي كرد. آدولف داسلر در سن 78 سالگي يعني در سال 1978 فوت كرد و سهام اين شركت براي پسر و خانواده اش باقي ماند. ولي در سال 1989 خانواده داسلر از شركت خارج شد و آديداس به شركتي "سهامي عام" تبديل گشت.

در سال 1997 آديداس كمپاني Solomon Group را خريداري كرد و با آن كمپاني يكي شد. Solomon Group وسايل و تجهيزات اسكي و كوهنوردي مي ساخت. با خريداري اين كمپاني، اسم Adidas به Adidas-Solomon عوض شد.

در حال حاضر آديداس در بعضي از كشورهاي جهان داراي شعبه و نمايندگي مي باشد. كارمندان اين كمپاني بيش از 13 هزار نفر هستند. آديداس در اكثر رقبات ها و تورنومنت هاي معتبر جهاني مثل المپيك به عنوان يكي از حاميان اصلي حضور دارد.

آرم كنوني اين كمپاني، دومين آرمي مي باشد كه آدولف ساخته است، با اين تفاوت كه پايين آن نوشته adidas هم وجود دارد.

آديداس در حال حاضر اين شركت شامل چند شركت كوچك‌تر مي باشد كه عبارت‌اند از : كمپاني «ري باك» كه لباس ورزشي مي ساخت، شركت «تيلور ميد» و «مكس فلي» كه توپ و وسائل گلف توليد مي‌كنند.

شركت آديداس دومين سازنده لباس هاي ورزشي در دنيا است. سود خالص اين كمپاني

 در سال 2009 چيزي بالغ بر 10 ميليارد و 38 ميليون يورو مي باشد.

اين كمپاني در فرانسه شعبه بزرگي دارد و وسايل آديداس كه در ايران موجود است معمولا ساخت ويتنام است كه تحت ليسانس كمپاني آديداس(در آلمان) است.

۳. برند نايك (Nike)

نايك كه امروزه به عنوان يكي از بزرگترين توليد كنندگان پوشاك و تجهيزات ورزشي در جهان شناخته مي شود، در اصل در سال 1962 به وسيله ي Bill Bowerman و Philip Knight تحت نام Blue Ribbon Sport در ايالات متحده امريكا ساخته شد. هدف از ساخت اين كمپاني به وسيله ي باورمن و نايت وارد كردن كفش هاي ورزشي با قيمت پايين از ژاپن به آمريكا بود. در آن زمان كفش هاي آلماني به ويژه آديداس صنعت كفش سازي آمريكا را گرفته بود. 1 سال پس از ساختن كمپاني و وارد كردن كفش از ژاپن به آمريكا،Blue Ribbon Sport توانست تا كفش هاي ژاپني Onitsuka Tiger كه در حال حاضربه اسم Asics شناخته مي شود را در آمريكا شناسانده و بازار خوبي برايش ايجاد كرد. بعد از فروختن خوب محصولات تايگر، باور من به اين فكر افتاد تا طراحي دوباره شكل كفش هاي تايگر را بهبود سازي نمايد و آن را با سلايق آمريكايي منطبق سازد.

پس او شروع به طراحي دوباره شكل كفش هاي تايگر كرد و اتفاقاْ از طراحي تازه استقبال هم شد.

در موازات اين عمل، نايت هم به بازاريابي بيشتر و گسترده تر پرداخت و تلاش كرد در مناطق و ديگر كشورها كفش هاي خود را بفروشد . او هم در اين كار موفق بود. او از جف جانسون كه مدير فروش بود كمك گرفت. جانسون در امر فروختن و بازاريابي خيلي فعال بود و توانست مقدار بسياري از كفش هاي اين كمپاني را به دبيرستاني ها و جوانان آمريكايي بفروشد. در سال 1971 آن ها به اين فكر افتادند تا اسم كمپاني را تغيير دهند.

آن ها اسم Nike را انتخاب كردند. بعد از عوض كردن اسم كمپاني، خود كمپاني هم با تغييرات بزرگي رو به رو شد. ايجاد خط توليد تازه و توليد مستقيم از اين تغييرات بود. با گذشت سال ها به محصولات و گستره ساخت آن هم اضافه مي شد. ولي محصولات جديد تنها شكل و روي ت نداشتند، بلكه كارايي هاي آنها نيز به روز مي شد. براي مثال در سال 1978 نايك، تكنولوژي Air خود را مرفي كرد. اين تكنولوژي از يك پلاستيك پر از گاز در كفه كفش استفاده مي كرد كه اين پلاستيك بالشتي شكل باعث مي شد تا كف كفش نرم تر شود. در اواخر دهه 80 نايك شعار "Just Do It!" را براي خود برگزيد و آنرا به عنوان شعار تجاري در انحصار خود در آورد.

نايك يكي از دو توليد كننده برترپوشاك و لوازم ورزشي مي‌باشد و با شركت آديداس آلماني در رقابت مي‌باشد.نام كمپاني نايك از نام الهه پيروزي در يونان باستان گرفته شده است . لوگوي مربوطه در سال 1971 توسط كارولين ديويدسون كه آن زمان دانشجوي رشته گرافيك دانشگاه هنر پورتلند بود با قيمت بسيار پايين 35 دلار طراحي گشته است . منظور از اين لوگو بالهاي الهه پيروزي است . اولين باري كه لوگوي مربوطه در سال 1971 طراحي گشت نام نايك با رنگ نارنجي بر بالاي اين تصوير نوشته مي شد . شايد بتوان گفت كه آرم اين شركت حتي از نام آن نيز معروفتر گشته است .

آرم مارك معروف در سال 1995 به طور رسمي به عنوان آرم تجاري شركت نايك ثبت گشت . اين بالهاي مجرد طراحي شده توسط ديويدسون آرم بسيار بامعنايي براي كمپاني توليد كننده كفشهاي ورزشي مي باشد .

چندي پيش اين شركت آمريكايي در اقدامي عجيب و توهين آميز، اسم جلاله "الله" را بر روي كفش هاي ورزشي خود قرار داد.

  1. 4. برند ريباك(Reebok)

ريبوك توليد كننده كفش‌هاي ورزشي، پوشاك و لوازم و معمولا تابع كمپاني آديداس مي باشد. اسم آن از تلفظ آفريقايي ربوك (به انگليسي: rhebok) كه يك نوع غزال آفريقايي مي باشد، گرفته شده. اين كمپاني در شهربولتون در تاريخ 1895 با اسم اصلي جي.دبليو فوستر و برادران سونس) ساخته شد و بعدها در سال 1958 به ريبوك اسم خود را تغيير داد.

موسسان اين كمپاني، جو و جف فوستر بودند كه اسم را در لغت نامه‌اي پيدا كردند كه ،جو فوستر به عنوان يك پسر در يك مسابقه برده بود. اين ديكشنري ورژن جنوب آفريقايي بود، براي اين، اين گونه تلفظ مي‌ شدند.

كمپاني آديداس در سال 2005 ميلادي با پرداخت مبلغ سه ميليارد يورو توانست همه ي سهام كمپاني آمريكايي ريباك را بخرد و عملا صاحب اين شركت شود.ولي چيزي كه جلب توجه كرد، سياست مديران آديداس بود كه بعد از خريداري ريباك اسم اين كمپاني را عوض نكردند، چرا كه نمي خواستند با اين اقدام بازار فروش خود را از دست بدهند و فقط تكنولوژي آديداس را در خطوط ساخت محصولات ريباك جايگزين كردند.

  1. 7. برندراول اشپورت (uhlsport)

آل‌اشپورت يك كارخانه سازنده تجهيزات فوتبالي مي باشد در ابتدا لباس دروازه‌باني). مقر آن كشور بالينگن آلمان است و در سال 1948 ساخته شد. اين شركت دست‌كش دروازه‌باني، ساق‌بند، توپ فوتبال، لباس تمرين و لباس بازي مي سازد.

اين شركت حامي مالي تيم هاي پرسپوليس، ابومسلم، استقلال و راه آهن در ايران است.

برند شرافيت (sherafit)

برند شرافيت در سال ٩٦ كار خود را با هدف بهبود كيفيت پوشاك و لوازم كاربردي و تخصصي بدنسازي و همچنين حمايت از توليد كالاي ايراني آغاز نمود. اين برند به طور دقيق روي كيفيت و كاربردي بودن محصولات نظارت دارند و اين اطمينان را مي دهد كه تمامي محصولات با تاييديه اصالت روانه بازار ميگردد. هدف شرافيت توليد محصولات ايراني با كيفيت، همراه با قيمت مناسب و ارسال سريع براي شما عزيزان مي باشد.توليد پوشاك تخصصي براي مردان و زنان ورزشكار مي باشد و قصد دارد به روز ترين مدل ها و طرح هاي جديد را با بالاترين كيفيت ارائه دهد. محصولات توليدي اين برند شامل انواع تيشرت، سويشرت، هودي، ركابي، شلوار اسلش، لگ زنانه، تاپ، كمربند بدنسازي، چرم ليفت، آرم بلاستر و ... مي باشد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۰:۱۹ ] [ فرشاد حاتمي كيا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی